Linia kolejowa nie tylko towarowa?

kolej.jpg Fot. Archiwum własne
kolej.jpg

Ostatnimi miesiącami znacząco poprawił się stan linii kolejowej nr 284 - Legnica - Jerzmanice-Zdrój. Wiele wskazuje na to, że infrastruktura kolejowa na tej linii jest w najlepszym stanie od kilkunastu lat.

Do tej pory na nieco ponad 7-kilometrowym odcinku, znajdującym się na terenie administracyjnym miasta Legnica, obowiązywała maksymalna prędkość 20 km/h. Była to przyczyna, dla której ewentualna reaktywacja pasażerskich połączeń kolejowych na tej linii mogłaby się skończyć podobnym fiaskiem jak reaktywacja w 2008 roku. W ostatnim czasie prędkość ta na prawie na ok. 90% długości odcinka została podniesiona do 50 km/h. Oznacza to, że czas przejazdu skrócił się o ok. 12 minut. Odcinek ten w całości jest pod zarządem wrocławskiego Zakładu Linii Kolejowych.

Obecnie na 2,1 kilometrach odcinka Złotoryja - Legnica nadal obowiązuje prędkość 20 km/h, na 12,8 kilometrach prędkość 40 km/h, a na 6,4 kilometrowym odcinku prędkość 50 km/h. Gdyby reaktywowano połączenia pasażerskie na tej trasie, pociąg mógłby jechać ok. 35 minut. Z kolei pociąg relacji Złotoryja - Legnica - Wrocław mógłby dojeżdżać do centrum Wrocławia nawet w czasie 1 godziny i 20 minut. Podczas reaktywacji 8 lat temu pociąg na trasie Złotoryja - Legnica jechał ok. 53 minut, a do Wrocławia 2 godziny i 23 minuty.

Pasażerskie połączenia kolejowe ze Złotoryi do Wrocławia znalazły się w planie transportowym województwa dolnośląskiego. 

Czy jest szansa, że wkrótce wrócą weekendowe połączenia kolejowe, z których będą korzystali turyści i studenci? A może kolej stanie się środkiem transportu dla mieszkańców Złotoryi, którzy pracują poza granicami miasta?

WYKAZ PRĘDKOŚCI MAKSYMALNYCH PKP PLK

To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
captcha To pole jest wymagane

Udowodnij ,że nie jesteś robotem, podaj wynik powyższego działania.