Jak pracuje PRK w Starostwie Powiatowym?

Starostwo Powiatowe Złotoryja Fot. Archiwum własne
Starostwo Powiatowe Złotoryja

Ludzie, którzy miewają kłopoty ze sprzedawcami,  często nie wiedzą, gdzie się zwrócić. Istnieje racja i punkt widzenia sprzedającego i racja i punkt widzenia kupującego. Oczywiście, kupujący jest zawsze na przegranej pozycji, bo za towar zapłacił, a nie może go użytkować, bo jest niesprawny. Wysyła go więc do serwisu, a tam czasem twierdzą, że wady nie widzą. I robi się pat.

Dobrze wtedy wiedzieć na czym polega różnica pomiędzy rękojmią a gwarancją.

Korzystając z gwarancji nie tracisz uprawnień z tytułu rękojmi. I na odwrót. Korzystając z rękojmi nie tracisz uprawnień z tytułu gwarancji. Czyli składając reklamację u sprzedawcy, bez względu na jej wynik, kolejną reklamację możesz złożyć u producenta.

Gwarancja zobowiązuje do naprawy sprzętu na warunkach w niej określonych. Co jednak, gdy serwis kilka razy naprawia i nie jest w stanie usunąć wady?

Wysyłasz przedmiot do Warszawy 3 razy i wraca dokładnie taki sam. Serwis szeroko rozpisuje się o tym, co wymienił, w konsekwencji okazuje się , że nie wymienił nic. W takich przypadkach klient bywa bezsilny. I często nie wie, co zrobić.

Dobrym pomysłem jest wtedy zwrócenie się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów działającego w Starostwie Powiatowym w Złotoryi.

Pani , która zajmuje się petentami, jest nie tylko kompetentna i otwarta na klientów, ale także życzliwa. Powie ktoś: normalne, tak być powinno. Może i tak, ale człowiek tak często obija się o mur w różnych urzędach, że takie oczywiste to wcale nie jest. Bezcenne jest, gdy rozemocjonowany złym traktowaniem klient, może otrzymać wsparcie i mieć poczucie, że jest ktoś, kto doradzi, jak z tej sytuacji wybrnąć. 

Nie wiem, jak zostanie załatwiona sprawa, o której piszę, ale Pani rzecznik gratuluję podejścia do klienta.

To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
captcha To pole jest wymagane

Udowodnij ,że nie jesteś robotem, podaj wynik powyższego działania.