Ad vocem artykułu "Masakra w Wydziale Komunikacji"

Starostwo Powiatowe Złotoryja Fot. Archiwum własne
Starostwo Powiatowe Złotoryja

Po ukazaniu się artykułu zostałyśmy zaproszone na rozmowę przez rzecznika starostwa - pana Jacka Grabowskiego.

Jakież było nasze zdziwienie, kiedy okazało się, że na spotkanie z nami dwoma drobnymi kobietami, przyszło czterech rosłych panów w garniturach: rzecznik J.Grabowski, starosta W. Świerczyński, wicestarosta R.Miara i kierownik Wydziału Komunikacji Arkadiusz Kobylarz.

Panom zdecydowanie nie podobał się sposób przedstawienia sytuacji w artykule, chociaż nie sugerowali, że informacje tam zamieszczone są nieprawdziwe. Starali się usprawiedliwiać sytuację zmianą przepisów i powstałym w związku z tym nagromadzeniem dużej liczby ludzi. Zaproponowali , aby przed pisaniem artykułu, zwrócić się po konkretne informacje do źródła i tak tym razem zrobiłyśmy.

Napisałyśmy więc do rzecznika prośbę o poinformowanie co się od naszej rozmowy(19 lutego) konkretnie w tej sprawie zmieniło.

Pytanie: Uprzejmie prosimy o informacje związane  z obecnym  funkcjonowaniem Wydziału Komunikacji i zmianach, jeśli nastąpiły. Chciałabym napisać artykuł i zaprezentować wszystkie strony.

Odpowiedź: Co do pytania głównego to przygotowuję info na naszą stronę. Przechodzimy na tryb pracy wewnętrznej od 16 marca. Kontakt bezpośredni będzie możliwy jedynie po rejestracji w systemie e-kolejka, którego możliwości zostały mocno poszerzone. Będzie oczywiście e-puap, poczta tradycyjna i punkt podawczy. Co do Wydziału Komunikacji zatrudniono dodatkowego człowieka, co powinno zdecydowanie polepszyć sytuację.Więcej na naszej stronie po wydaniu zarządzenia starosty.

Ponieważ Panowie proponowali nawiązanie współpracy , poprosiłyśmy o pewne informacje, których umieszczenie na stronie znacznie uprościłoby dostęp do informacji i pokazało przejrzystość starostwa.

Pytanie: Na spotkaniu 19 lutego prosiłyśmy o 3 rzeczy:

  1. Stworzenie zakładki i umieszczenie podstawowych informacji o Spółce Szpital.
  2. Umieszczanie na BIP terminów komisji.
  3. Przesyłanie informacji przekazywanych radnym na  sesje

Zanim napiszę artykuł, proszę o informację, dlaczego nie jest możliwa realizacja wyżej wymienionych spraw. Pozdrawiam

Odpowiedź: Postulaty Pań będziemy starać się zrealizować po uspokojeniu sytuacji epidemiologicznej.

Pani Beato, po naszym spotkaniu postulaty zostały przekazane do biura rady z poleceniem przeanalizowania i wykonania. Jednakże w związku z niepełną obsadą etatową biura i dużą ilością spraw, pracownicy chwilowo nie dali rady wykonać naszych ustaleń.  Na razie dla osłody terminy komisji marcowych:  23.03.2020 14:30 komisja zdrowia, po niej komisja rewizyjna; 24.03 7:45 komisja skarg, 8:00 komisja oświaty - ok. 9:00 wyjście do SOSW w Złotoryi, 13:00 komisja budżetu; 25.03 8:00 komisja rolna.

O wypowiedź na temat sytuacji w Wydziale Komunikacji poprosiłyśmy również radnego-Pawła Macugę:

Sprawa Wydziału Komunikacji wraca jak bumerang. Wiem, że wiele osób narzeka, ale szczerze mówiąc, nie bardzo wiem na co. Wydaje mi się, że sytuacja jest lepsza niż parę lat temu. Jeśli chodzi o kolejki to temat może być usprawniony tylko większą obsadą. Kiedyś nawet porównywałem liczbę rejestrowanych pojazdów z powiatem legnickim i wydawało się nie najgorzej. Nie pamiętam dokładnie liczby rejestrowanych pojazdów, ale była bardzo duża. Pamiętam, że się zdziwiłem.

Ja generalnie zawsze byłem za wydłużeniem nominalnej pracy urzędu. Tam gdzie występuje "sezonowość" powinno się koncentrować większe zasoby w tych godzinach, w których  jest duży ruch. Przy rejestracji pojazdów jest ponoć zawsze. Wydaje mi się, że temat godzin pracy urzędu dobrze rozwiązano w Bolesławcu. Ja kiedyś o to wnioskowałem, ale efektów nie ma.

Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale być może mieszkańcy powinni się przyzwyczaić do obniżenia jakości obsługi, bo jesteśmy bankrutującym powiatem, więc nie powinno nas być stać na luksus.



tekst



To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
captcha To pole jest wymagane

Udowodnij ,że nie jesteś robotem, podaj wynik powyższego działania.