Urząd coraz bardziej przyjazny

Złotoryja, Rynek 42 Fot. Archiwum własne
Złotoryja, Rynek 42

Rzeczpospolita co roku ocenia urzędy skarbowe w trzech kategoriach: urząd przyjazny, urząd poprawiający jakość, urząd efektywny. Urzędy skarbowe dzielone są na urzędy małe - zatrudniające do 60 pracowników, urzędy średnie (61-130 pracowników) i urzędy duże (powyżej 130). Urząd Skarbowy w Złotoryi zalicza się do urzędów małych, których w Polsce jest 151.

Przyjazny Urząd Skarbowy

Urzędników skarbowych można uznać za przyjaznych, jeśli kontakty z nimi są krótkie. Kraje, w których podatnik musi poświęcać wiele czasu na rozliczenia, są nisko oceniane w międzynarodowych rankingach atrakcyjności biznesowej. W rankingu „Rzeczpospolitej" zmierzono więc  czas poświęcony na różne podatkowe formalności.  

W większości urzędów na zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami czeka się około  dwa dni. W złotoryjskim Urzędzie Skarbowym  średni czas oczekiwania na takie zaświadczenie to:

  • w roku 2016 -   0,44 dnia
  • w roku 2015 -  0,49 dnia

Dla podatników istotny jest też czas prowadzenia postępowań wszczętych na ich wniosek, na przykład  zwrot nadpłaty. W większości urzędów trwa to do dwóch miesięcy.  W złotoryjskim Urzędzie Skarbowym średni czas wyniósł:

  • w roku 2016 - około 13 dni,
  • w roku 2015 - około 22 dni

Urzędy bardzo skutecznie zachęcają podatników do składania dokumentów drogą elektroniczną. Niemal wszystkie urzędy mogą się pochwalić, że już ponad 50 % wszystkich złożonych dokumentów trafia do nich w wersji elektronicznej.   W Złotoryi procent ten wyniósł:

  • w roku 2014 - 30,8 %
  • w roku 2015 - 65,4%
  • w roku 2016 - 74,1%

Wśród 151 małych urzędów skarbowych  Urząd Skarbowy w Złotoryi, w kategorii urząd najbardziej przyjazny, w roku 2016  został  sklasyfikowany na 42 miejscu, a roku 2017 na 17 miejscu.

Ranking 2016 , Ranking 2017

źródło rp.pl
To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
captcha To pole jest wymagane

Udowodnij ,że nie jesteś robotem, podaj wynik powyższego działania.