Ile kosztowała reaktywacja kolei w 2008 roku?

Dworzec kolejowy w Złotoryi
Dworzec kolejowy w Złotoryi

5 lat temu po Ziemi Złotoryjskiej kursowały pociągi relacji Jerzmanice-Zdrój - Wrocław (89 km). Dla historycznego odnotowania warto dowiedzieć się Ile kosztowała wtedy realizacja przewozów.

Jak dowiedzieliśmy się od wicedyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD Agnieszki Zakęś połączenia Wrocław Główny - Jerzmanice-Zdrój (89 km) w okresie 14 grudnia 2008 - 31 sierpnia 2009 kosztowały Urząd Marszałkowski 1 mln 993 tysięcy złotych za pracę eksploatacyjną wynoszącą 93,8 tys. pociągokilometrów (21,25 zł/pockm).

W roku 2008 koszty wyniosły 170 tys. zł za 9,8 tys. pockm (17,34 zł/pockm). W okresie 1 stycznia - 31 sierpnia za 84 tys. pockm zapłacono 1 mln 823 tys. zł (21,70 zł/pockm).

Wychodzi na to, że w 2008 roku zrealizowano ok. 110 kursów w ciągu 18 dni na wspomnianej linii. W roku 2009 było to ok. 944 kursów w ciągu 240 dni.

Szacując, aby wyjść wówczas na "0" w bilansie ekonomicznym na odcinku Jerzmanice-Zdrój - Legnica (24 km) powinno wówczas podróżować ok. 50 pasażerów na pociag. Jak te dane wyglądają aktualnie na liniach, gdzie zamiast ciężkich elektrycznych zespołów trakcyjnych na 300 osób stosuje się małe lekkie szynobusy? Już wkrótce poinformujemy!

Aktualizacja (05.03.2014 15:35)

Dostaliśmy informację, że w 2012 roku dla połączenia kolejowego Jelenia Góra - Lwówek Śląski (33 km) obsługiwanego przez szynobusy (linia niezelektryfikowana) zrealizowano pracę eksploatacyjną 81 488 pockm za 1 mln 362 tys. złotych (16,71 zł/pockm). 

To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
captcha To pole jest wymagane

Udowodnij ,że nie jesteś robotem, podaj wynik powyższego działania.