Wywiad z Małgorzatą Janic kandydatką na radną w okręgu nr 10

Małgorzata Janic Fot. Archiwum własne
Małgorzata Janic

Poniżej krótki wywiad z panią Małgorzatą Janic, kandydatką na radną w okręgu nr 10. Zrezygnowaliśmy z pytania dotyczącego stylu zarządzania, gdyż nie dotyczy ono funkcji radnego.

Dlaczego zdecydowała się Pani na start w wyborach?

Uważam, że radny aktywny i zaangażowany może mieć spory wpływ na wiele rozwiązań  ułatwiających codzienne  życie i służących rozwojowi miasta, a ja z natury jestem aktywna i  zaangażowana. Ponadto w poprzednich wyborach samorządowych spora grupa mieszkańców okręgu 10 obdarzyła mnie zaufaniem, które chciałabym uszanować i odpowiedzialnie wykorzystać.

Proszę wymienić dwa najważniejsze, według Pani zadania, o których realizację będzie Pani 
zabiegać niezwłocznie po wyborach.

Ważnych zadań jest wiele, ale jednym z ważniejszych jest na pewno doprowadzenie do tego by miejska przychodnia miała odpowiednią ilość lekarzy i była jeszcze lepiej wyposażona. Druga bardzo ważna sprawa to bezpieczeństwo mieszkańców. W okręgu 10 koniecznie trzeba zająć się doświetleniem przejść dla pieszych, częstym przycinaniem żywopłotów, tak by nie ograniczały  widoczności, czy chodnikiem na placu Zacisze.

Niezwykle ważnym elementem w pracy radnego jest komunikowanie się z mieszkańcami. Jakie sposoby komunikacji z mieszkańcami wprowadzi Pani w przypadku wygrania wyborów?

Bardzo ważnym sposobem komunikacji są oczywiście bezpośrednie rozmowy z mieszkańcami. Z racji wykonywanego zawodu pielęgniarki rodzinnej mam bezpośredni kontakt z wieloma osobami, ale jest to określona grupa wynikająca z przydzielonego rejonu. Uważam, że każdy mieszkaniec powinien mieć możliwość kontaktu z radnym, gdy ma jakiś problem, w rozwiązaniu którego radny  mógłby pomóc. Dyżur, dwie godziny raz w miesiącu, nie sprawdza się, dlatego myślę, że wielu radnych tej kadencji nie prowadziło ich. 

Pewnym rozwiązaniem są media społecznościowe czy poczta mailowa, ale nie wszyscy korzystają z komputera i Internetu. Pozostaje telefon. Dobrze by było, aby Telefon do Radnego był rozwiązaniem dostępnym wszystkim mieszkańcom i wszystkim radnym. W bieżącej kadencji, założono radnym służbowe maile, można by pójść dalej i podobnie zrobić z telefonem. Oczywiście zakup telefonu dla każdego radnego i opłacanie abonamentu przez 5 lat nie wchodzi w grę, ale jeden telefon w biurze rady z centralką przekierowującą rozmowy na telefon radnego jest rozwiązaniem, które można na pewno wprowadzić. Dzięki takiemu rozwiązaniu radny będzie miał szansę na szybką reakcję w sprawie sygnalizowanego problemu. 

Mogę Państwu obiecać, że jeśli obdarzycie mnie zaufaniem, będę radną aktywną, odpowiedzialną, otwartą, pełną empatii i zaangażowania - gotową rozwiązywać Państwa problemy. Będę tam dla Was.

Dziękujemy za rozmowę.

To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
captcha To pole jest wymagane

Udowodnij ,że nie jesteś robotem, podaj wynik powyższego działania.