Wywiad z Małgorzatą Janic kandydatką na radną w okręgu nr 10
Poniżej krótki wywiad z panią Małgorzatą Janic, kandydatką na radną w okręgu nr 10. Zrezygnowaliśmy z pytania dotyczącego stylu zarządzania, gdyż nie dotyczy ono funkcji radnego.
Dlaczego zdecydowała się Pani na start w wyborach?
Uważam, że radny aktywny i zaangażowany może mieć spory wpływ na wiele rozwiązań ułatwiających codzienne życie i służących rozwojowi miasta, a ja z natury jestem aktywna i zaangażowana. Ponadto w poprzednich wyborach samorządowych spora grupa mieszkańców okręgu 10 obdarzyła mnie zaufaniem, które chciałabym uszanować i odpowiedzialnie wykorzystać.
Proszę wymienić dwa najważniejsze, według Pani zadania, o których realizację będzie Pani
zabiegać niezwłocznie po wyborach.
Ważnych zadań jest wiele, ale jednym z ważniejszych jest na pewno doprowadzenie do tego by miejska przychodnia miała odpowiednią ilość lekarzy i była jeszcze lepiej wyposażona. Druga bardzo ważna sprawa to bezpieczeństwo mieszkańców. W okręgu 10 koniecznie trzeba zająć się doświetleniem przejść dla pieszych, częstym przycinaniem żywopłotów, tak by nie ograniczały widoczności, czy chodnikiem na placu Zacisze.
Niezwykle ważnym elementem w pracy radnego jest komunikowanie się z mieszkańcami. Jakie sposoby komunikacji z mieszkańcami wprowadzi Pani w przypadku wygrania wyborów?
Bardzo ważnym sposobem komunikacji są oczywiście bezpośrednie rozmowy z mieszkańcami. Z racji wykonywanego zawodu pielęgniarki rodzinnej mam bezpośredni kontakt z wieloma osobami, ale jest to określona grupa wynikająca z przydzielonego rejonu. Uważam, że każdy mieszkaniec powinien mieć możliwość kontaktu z radnym, gdy ma jakiś problem, w rozwiązaniu którego radny mógłby pomóc. Dyżur, dwie godziny raz w miesiącu, nie sprawdza się, dlatego myślę, że wielu radnych tej kadencji nie prowadziło ich.
Pewnym rozwiązaniem są media społecznościowe czy poczta mailowa, ale nie wszyscy korzystają z komputera i Internetu. Pozostaje telefon. Dobrze by było, aby Telefon do Radnego był rozwiązaniem dostępnym wszystkim mieszkańcom i wszystkim radnym. W bieżącej kadencji, założono radnym służbowe maile, można by pójść dalej i podobnie zrobić z telefonem. Oczywiście zakup telefonu dla każdego radnego i opłacanie abonamentu przez 5 lat nie wchodzi w grę, ale jeden telefon w biurze rady z centralką przekierowującą rozmowy na telefon radnego jest rozwiązaniem, które można na pewno wprowadzić. Dzięki takiemu rozwiązaniu radny będzie miał szansę na szybką reakcję w sprawie sygnalizowanego problemu.
Mogę Państwu obiecać, że jeśli obdarzycie mnie zaufaniem, będę radną aktywną, odpowiedzialną, otwartą, pełną empatii i zaangażowania - gotową rozwiązywać Państwa problemy. Będę tam dla Was.
Dziękujemy za rozmowę.