Ozoboty do programowania

ozoboty Fot. Archiwum własne
ozoboty

Ozobot  to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania.  Warsztaty z ozobotami pozwalają dzieciom  na poznanie zasad obsługi robotów, zrozumienie pojęcia algorytmu i wskazanie przykładów algorytmów z różnych dziedzin życia. W trakcie zajęć  dzieci rozwijają kompetencje społeczne , analizują i rozwiązują  problemy.

Programując z wykorzystaniem ozobotów, uczniowie przyzwyczajają  się do nowoczesnej edukacji i w praktyczny sposób doświadczą powiązania pomiędzy teorią a praktyką, gdyż używając kodu, programują urządzenie, które działa w rzeczywistości. Roboty realizują zatem niezwykle istotną funkcję w początkowych, jak i późniejszych etapach edukacji dzieci i młodzieży.

Należy pamiętać, że  nie każde dziecko, które uczy się programowania musi zostać programistą. Nauka programowania uczy przede wszystkim logicznego i kreatywnego myślenia. Pozwala również rozwinąć umiejętność logicznego i efektywnego myślenia w kontekście rzeczy niezwiązanych z informatyką. Dodatkowo, często wykorzystywana metoda pracy w grupach i tworzenie wspólnych projektów, pomaga rozwinąć w dzieciach umiejętność pracy grupowej, wykorzystać potencjał całej grupy, zabierać głos w dyskusji, dzielić się zadaniami.

Najlepsze efekty można osiągnąć, ucząc programowania jak najwcześniej. Nie zawsze jednak jest to możliwe, bo nie wystarczy kreda i tablica. Na szczęście znajdą się zawsze ludzie, którym leży na sercu dobro dzieciaków i są w stanie zaoferować własne pieniądze, by wspomóc realizację tak ważnego celu.

Nam, czyli dzieciom z 2c ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. H. Brodatego pomogli: radny miejski Paweł Maciejewski, radny powiatowy Paweł Macuga i Zarząd Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Złotoryi.  Dzięki ich hojności mogliśmy zakupić 7 ozobotów, które pomogą dzieciom w nauce programowania. Bardzo dziękujemy!

 

 

 

 

To pole jest wymagane
To pole jest wymagane
captcha To pole jest wymagane

Udowodnij ,że nie jesteś robotem, podaj wynik powyższego działania.